REGULAMIN REKRUTACJI DO II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO W GDAŃSKU
W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Na podstawie:
- art.149, 155, 165, 204 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz.60);
- rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 marca 2017r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego na lata szkolne 2017/2018-2019/2020 do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum i branżowej szkoły I stopnia, dla kandydatów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum;
- §2 ust.4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki (Dz.U. z 2002r., nr 506, Dz.U. z 2011r. nr 176, poz.1051);
- zarządzenia nr 24/2017 Pomorskiego Kuratora Oświaty z dnia 13 kwietnia 2017 roku w sprawie harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz w postępowaniu uzupełniającym dla kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych, szkół podstawowych dla dorosłych oraz liceów ogólnokształcących dla dorosłych w województwie pomorskim na rok szkolny 2017/2018, zawierającego szczegółowe terminy dokonywania tych czynności.
I. Informacje ogólne.
1. W celu przeprowadzenia rekrutacji do klas pierwszych, dyrektor szkoły powołuje szkolną komisję rekrutacyjną, wyznacza jej przewodniczącego i określa zadania członków. Szkolna komisja rekrutacyjna, po otrzymaniu wymaganych dokumentów, przeprowadza postępowanie rekrutacyjne:
a) przyjmuje i weryfikuje zgodność
wprowadzonych danych osobowych;
b) weryfikuje
poprawność wprowadzonych ocen i
osiągnięć kandydata; uzupełnia ewentualne braki lub poprawia błędy;
c) sporządza listę kandydatów, zawierającą
imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, w
przypadku których zweryfikowano wniosek o przyjęcie do szkoły, w tym
zweryfikowano spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod
uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym;
d) sporządza informację o liczbie punktów
przyznanych poszczególnym kandydatom po przeprowadzeniu postępowania
rekrutacyjnego lub postępowania uzupełniającego;
e) sporządza listy kandydatów
zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych zawierające imiona i
nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, a także najniższą
liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia;
f) sporządza listy kandydatów przyjętych i
kandydatów nieprzyjętych oraz listy kandydatów przyjętych i kandydatów
nieprzyjętych;
g) sporządza protokoły postępowania
rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego.
2. Wszystkie
sprawy sporne wynikłe z przeprowadzenia rekrutacji do klas pierwszych
rozstrzyga dyrektor szkoły.
II. Zasady rekrutacji do II Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku.
1. Kandydatów do publicznych szkół ponadgimnazjalnych na terenie Pomorza obejmuje rekrutacja
elektroniczna pod adresem: nabor-pomorze.edu.com.pl/Kandydat . Kandydat spoza
Trójmiasta zakłada swoje konto w systemie.
2. Kandydat wprowadza dane do systemu, w tym
określa preferencje wyboru szkół ( można wybrać trzy szkoły), zapoznając się z ofertą przedstawioną w systemie .
3. Kandydat drukuje wniosek z systemu i składa
go w szkole pierwszego wyboru wraz z:
a/
ankietą kandydata II LO (do pobrania ze strony
http://2lorekrutacja.blogspot.com/),
b/
odpisem aktu urodzenia ( kserokopia),
c/
zgodą na przetwarzanie danych osobowych i wizerunku,
d/
zaświadczeniem o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów
kuratoryjnych.
4. Kandydat sprawdza lub wprowadza oceny i
osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum i zaświadczeniu o
szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego.
5. Kandydat składa kopię świadectwa i kopię
zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.
6. Rodzice kandydata składają oryginał
świadectwa i oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu
gimnazjalnego oraz dwa zdjęcia.
7. Kandydat
zostaje przydzielony tylko do jednego z preferowanych oddziałów lub nie zostaje przyjęty do żadnego, jeżeli nie uzyskał wystarczającej liczby punktów zapewniających
przyjęcie.
8. O przyjęciu kandydata do wybranej klasy
pierwszej decyduje pozycja na liście, ustalona według kryteriów punktowych
uzyskanych ze świadectwa ukończenia gimnazjum
i wyników egzaminu
gimnazjalnego oraz oceny z języka polskiego, matematyki oraz dwóch wybranych przez szkołę ponadgimnazjalną obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
9. Nie złożenie w wymaganym terminie
któregokolwiek z obowiązujących dokumentów spowoduje niedopuszczenie kandydata
do postępowania rekrutacyjnego.
10. II LO oferuje nauczanie w systemie klasowym. Wyboru
klasy uczniowie dokonują na etapie naboru.
11. Przewidziane są następujące
klasy, które po pierwszym roku nauki będą realizowały przedmioty ujęte w podstawie programowej w
zakresie rozszerzonym:
OFERTA EDUKACYJNA NA ROK SZKOLNY 2017/2018
|
|||||
Profil klasy |
Przedmioty nauczane w zakresie
rozszerzonym
Liczba godzin w cyklu 3-letnim
|
Języki obce
Liczba godzin w cyklu 3-letnim*
|
Punktowane przedmioty rekrutacyjne** |
Przedmioty
uzupełniające
|
Progi punktowe z ubiegłych lat |
IA
POLITECHNICZNA
z programem autorskim z
matematyki
|
matematyka 20h
fizyka 9h
j.angielski 15h
|
II j.obcy 6h (wybór)
j.francuski
j.hiszpański
j.niemiecki
|
matematyka
fizyka
j.angielski
|
|
2014/2015- 160,4 2015/2016- 159,0 2016/2017- 162,0 |
IB
HUMANISTYCZNA
|
j.polski 20h
historia 10h
wos 7h
|
I j.angielski 9h
II j.obcy 6h (wybór)
j.francuski
j.hiszpański
j.niemiecki
|
matematyka
historia
j.obcy***
|
|
2015/2016- 144,2
2016/2017- 155,6
|
IC + ID
BIOLOGICZNO-CHEMICZNA
- LABORATORIUM
|
biologia 10h
chemia 10h
|
I j.angielski 9h
II j.obcy 7h (wybór)
j.francuski
j.hiszpański
j.niemiecki
|
matematyka
biologia
chemia
|
|
2014/2015- 155,8 216/2017- 160,2 |
IE
MENEDŻERSKA
|
matematyka 20h
geografia 10h
j.angielski 15h
|
II język 6h (wybór)
j.francuski
j.hiszpański
j.niemiecki
|
matematyka
geografia
j.angielski
|
|
2015/2016- 152,0 2016/2017- 161,6 |
IF
POLITECHNICZNA
MATEMATYCZNO-FIZYCZNA
z programem autorskim z
fizyki
|
matematyka 20h
fizyka 13h
|
I j.angielski 9h
II język 6h (wybór)
j.francuski
j.hiszpański
j.niemiecki
|
matematyka
fizyka
j.obcy
|
|
2014/2015- 151,0 2015/2016- 153,6 2016/2017- 157,2 |
*Drugi język obcy
nauczany jest od podstaw. W przypadku utworzenia grupy mniejszej lub większej
niż 15 osób, szkoła ma prawo do przydzielenia ucznia do danej grupy językowej,
uwzględniając ilość uzyskanych punktów. Język angielski nauczany jest w grupach
międzyoddziałowych z podziałem na stopnie zaawansowania.
**W każdej z klas
punktowany jest zawsze j .polski.
***Jeżeli drugi
język obcy nauczany był w ramach zajęć dodatkowych, oceny tej nie bierze się
pod uwagę.
1. O
przyjęciu kandydata do klasy pierwszej decyduje suma punktów możliwych do
uzyskania
w procesie rekrutacyjnym - maksymalnie 200, w tym:
w procesie rekrutacyjnym - maksymalnie 200, w tym:
·
100
punktów - punkty uzyskane w wyniku egzaminu gimnazjalnego zawarte w
zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu - wyniki egzaminu gimnazjalnego
wyrażone w skali procentowej mnożone są przez 0,2 pkt.
·
100
punktów - punkty uzyskane za oceny z języka polskiego i trzech wybranych przez
szkołę ponadgimnazjalną obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz inne osiągnięcia
ucznia wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum.
2. W przypadku przeliczania na punkty
wyników egzaminu gimnazjalnego, wynik przedstawiony w procentach z języka
polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie, matematyki, przedmiotów
przyrodniczych oraz języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym – mnoży
się przez 0,2;
3. Oceny z zajęć edukacyjnych
wymienionych na świadectwie ukończenia gimnazjum przeliczane są na punkty wg
następującego kryterium:
ocena celująca – 18 punktów,
ocena bardzo dobra – 17 punktów,
ocena dobra - 14 punktów,
ocena dostateczna - 8 punktów
ocena dopuszczająca - 2 punkty
4. Inne
osiągnięcia kandydata wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum
przeliczane na punkty:
1) za ukończenie gimnazjum z
wyróżnieniem – 7 pkt
2) za udział w konkursach i
olimpiadach:
a) uzyskanie w zawodach wiedzy
będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim
organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
·
tytułu
finalisty konkursu przedmiotowego – 10 pkt
·
tytułu
laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7 pkt
·
tytułu
finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 pkt
b) uzyskanie w zawodach wiedzy
będących konkursem o zasięgu wojewódzkim
organizowanym przez kuratora oświaty:
·
dwóch
lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – 10 pkt
·
dwóch
lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 7
pkt
·
dwóch
lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5
pkt
·
tytułu
finalisty konkursu przedmiotowego – 7
pkt
·
tytułu
laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 5 pkt
·
tytułu
finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – 3 pkt
c) uzyskanie wysokiego miejsca w
zawodach sportowych lub artystycznych, organizowanych przez kuratora oświaty
lub inne podmioty działające na terenie szkoły;
Miejsca
uznane za wysokie w zawodach sportowych o zasięgu:
·
międzynarodowym
(miejsca 1-8) – 4 pkt
·
krajowym
(miejsca 1-6) – 3 pkt
·
wojewódzkim
(miejsca 1-3)– 2 pkt
·
powiatowym
(miejsca 1-3) – 1 pkt
d) osiągnięcia w zakresie aktywności
społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie
wolontariatu - 3 punkty
5. W przypadku, gdy kandydat ma więcej
niż jedno szczególne osiągnięcie w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych,
o których mowa w pkt 4.2, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum,
przyznaje się jednorazowo punkty za najwyższe osiągnięcie w danych zawodach, z
tym, że maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie
osiągnięcia wynosi 18 punktów.
1. Laureat lub finalista
ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureat konkursu przedmiotowego o
zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, przeprowadzonych zgodnie z przepisami
wydanymi na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 8, są przyjmowani do szkoły w
pierwszej kolejności.
2. W przypadku osób zwolnionych z
obowiązku przystąpienia do danego zakresu odpowiedniej części egzaminu
gimnazjalnego lub danej części egzaminu gimnazjalnego, oceny przelicza się na
punkty w sposób określony w art. 8 rozporządzenia MEN.
3. W przypadku równorzędnych wyników
uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie
postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi,
ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan
zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej,
w tym publicznej poradni specjalistycznej.
4. W przypadku równorzędnych wyników
uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego
są brane pod uwagę łącznie kryteria:
1)
wielodzietność rodziny kandydata;
2)
niepełnosprawność kandydata;
3)
niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4)
niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5)
niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6)
samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
7)
objęcie kandydata pieczą zastępczą.
I etap
Od 8 maja (poniedziałek) do 20 czerwca (wtorek) do godz.15.00
przyjmowanie
dokumentów
Komplet
dokumentów:
- ankieta
kandydata
- wydruk z
systemu
- zgody na
przetwarzanie danych osobowych (2)
- odpis
aktu urodzenia
II
etap
Od 23 czerwca (piątek) od godz.11.00 do 27 czerwca (wtorek) do godz.15.00
przyjmowanie
dokumentów
Dokumenty:
- 1 kopia
świadectwa ukończenia gimnazjum
- 1 kopia zaświadczenia
o wynikach egzaminu gimnazjalnego
-
zaświadczenie o tytule laureata lub finalisty konkursu kuratoryjnego
-
ewentualnie zaświadczenie o problemach zdrowotnych kandydata, ograniczających
możliwość kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzone opinią
publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej
Od 23 do 29 czerwca (czwartek) do godz. 15.00 – weryfikacja
dokumentów przez komisję rekrutacyjną
7
lipca (piątek) do godz.12.00 – podanie do publicznej wiadomości list kandydatów
zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
III etap
Od 10 lipca (poniedziałek) od godz.12.00 do 13 lipca (czwartek) do godz.15.00) - przyjmowanie
dokumentów (przyjmujemy oryginały, wydajemy kopie)
Dokumenty
-
oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum
-
oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego
- ewentualnie dokumenty poświadczające: wielodzietność
rodziny kandydata, niepełnosprawność kandydata, niepełnosprawność jednego lub
obojga rodziców kandydata, niepełnosprawność rodzeństwa kandydata, samotne
wychowywanie kandydata w rodzinie, objęcie kandydata pieczą zastępczą.
14
lipca (piątek) do godz.12.00 podanie do publicznej wiadomości list kandydatów
przyjętych i nieprzyjętych